تحقیق بازار ارز، با تأکید بر معرفی بازار ارز بین المللی

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
تحقیق علمی - ترویجی کلاسی با عنوان « بازار ارز، با تأکید بر معرفی بازار ارز بین المللی »، در قالب فایل pdf و در حجم 22 صفحه.

مقدمه:
در دنیاي کنونی، کلیه کشورها، علاوه بر مبادلات تجاري و اقتصادي داخلی خود، مبادلاتی را در خارج از مرزهاي جامعه خویش تجربه می کنند و در حال داد و ستد کالا و خدمات با سایر کشورها هستند. براي این منظور لازم است تا معناي کامل ارز را براي استفاده از آن در بازارهاي بین المللی درك کنند چرا که مبادلات داخلی و خارجی، تفاوتهاي بسیاري را از منظر محتوا، قالب، نحوه شکلگیري و ... باهم دارند. در مبادلات بازارهاي داخلی، براي داد و ستد کالا و خدمات، فقط از پول ملی استفاده می شود، حال آنکه در بازارهاي بین المللی از پول خارجی یا ارز براي مبادله باید استفاده کرد که این موضوع سبب پیچیدگی هاي بسیاري در انجام مبادلات شده است.
ارز به پول کشورهاي دیگر گفته می شود. بنابراین می توان ارز را وسیله پرداخت به پول خارجی دانست. نکته اي که باید به آن توجه کرد این است که این واژه یا وسیله پرداخت به هر نوع ابزاري که در این بازار قابل استفاده باشد اطلاق می گردد و منحصر به اسکناس منتشر شده از طرف بانکها نیست. بدین صورت ابزارهایی مانند چک، سفته، حواله، کارتهاي اعتباري و ... در این معنا گنجانده می شوند.



در بخش اول این مقاله به طور مختصر به معرفی ارز، نرخ ارز و انواع آن، بازار ارز و تعادل آن، انواع روشهاي نرخ برابري ارزها، چگونگی تحت تأثیر قرار گرفتن ارزش پول ملی یک کشور از اقتصاد حاکم بر آن، نظام هاي ارزي و تغییرات آن ها از گذشته تا کنون و انواع معاملات ارزي در بازارهاي جهانی ارز، پرداخته شده است.

در ادامه تحقیق و در بخش دوم مقاله به معرفی بازار فارکس، مفاهیم اولیه این بازار و برخی اصطلاحات مهم پرداخته شده است و مطالبی جهت مقایسه این بازار، نحوه کارکرد و ساختار آن با سایر بازارهاي مالی در سطح بین المللی ارائه می گردد.
بازار بین المللی ارز ( فارکس) به عنوان بزرگترین و پویاترین بازار مالی بین المللی شناخته شده است که امروزه معامله گران بسیاري را به سمت خود جهت سرمایه گذاري با هر مقدار سرمایه اولیه جذب می کند. این بازار با گردش مالی روزانه بیش از 2 تریلیون دلار از بازارهاي بزرگ سهام، در سودآوري و کسب درآمد از طریق افزایش متقاضیان سرمایه گذاري در این بازار، سبقت گرفته و با توجه به کاربري آسان، هر روز از سراسر دنیا علاقه مندان بسیاري را به خود جلب می نماید.
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 27386 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:755 کیلوبایت

 قیمت: 22,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان و علاقمندان رشته های مدیریت، حسابداری و ...


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل pdf کل مقاله به همراه فهرست منابع فارسی و انگلیسی